KORT OM ALEKSANDER

Aleksander er en systemutvikler som også har sans for grafisk og fysisk design, 3D-utskrift og elektronikk. Han har et tiårs erfaring som konsulent i IT-bransjen.

Front 1

Aleksander Krzywinski - Systemutvikler (brukeropplevelse)

Parallelt med sitt engasjement i Raudrev, fullfører Aleksander sitt virke som PhD-kandidat ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen. Hans vitenskapelige arbeide fokuserer på brukeropplevelsen ved berøringssensitive skjermer, bordskjermgrensesnitt i spill og bruk av disse grensesnittetene ifm. læring.

Parallelt med PhD-aktiviteten har Aleksander deltatt i utvikling av interaktiv kunst for barn, og basert på erfaringer fra dette (elektronikk og sanntidsprosessering i integrerte systemer) har han bidratt til Raudrevs kreasjoner og prosjekter.

- Hvis ikke vi har det gøy på jobb blir ikke resultatet bra

Erfaring

  • 2003 - d.d.    Datamagi - Systemutvikler
  • 2007 - 2013   Institutt for informasjons- og medievitenskap, UiB - PhD-stipendiat
  • 2006 - 2007   InterMedia - Web-utvikler

Utdanning

  • 2002 - 2006   Institutt for informasjons- og medievitenskap, UiB - Hovedfag, cand. polit.

Publikasjoner

  • 2010   The implementation of personality in a social strategy game
  • 2010   Playing with Robots: A Tabletop Framework for Robot and Human Game Playing
  • 2009   A Tabletop Framework for Tangible Interaction with Robots in a Mixed Reality
  • 2006   The Caeneus Architecture -- An Agent Architecture for Social Board Games
  • 2005   Agent Architecture in Social Games -- The Implementation of Subsumption Architecture in Diplomacy